Solen är här (;


Nu har Abdallah gått på antibiotika i 2 dagar.. Jag är glad att läkaren vi träffade i onsdags gav oss medicin även fast vi fick vänta 1 timme extra.. När vi var där i måndags så ansåg dom att det var ett mygbett han hade kliat upp, distriktsköterskor är nog inte lika bra utbildade..

Efter läkarbesöket gick jag in på apoteket för att ta ut medicinen men då upptäckte jag att jag hade glömt leget hemma, tydiskt! barnen var övertrötta och hungriga, abdallah rev ner en hel hylla med balsam och shampo och blev helt hysterisk.. folk glodde som fan, men jag brydde mej inte.. det är inte lätt att vara sjuk och liten.. mammas hjärta ♥

Igår fick han feber, ringde in till karolinska eftersom det inte är bra att få feber i samband med antibiotika men läkaren sa att vi skulle vänta lite och se om febern skulle komma tillbaka och det gjorde den aldrig.. skönt! annars hade vi fått åka in akut..



Ali är och jobbar i värmen och barnen ligger och sover.. Jag tvättar lite och funderar på vad vi ska äta för middag ikväll.. Faster chinda och farmor khalate är på väg hit för att hälsa på.. Det var ett tag sen man sågs, jag har bara sett Omar 1 gång så det ska bli jättemysigt att få pussa på honom.. Min lilla soltråle ♥

Om vädret håller i sej så ska vi till stranden imorgon och grilla, mys!

Skulle ha gått till öppna förskolan idag med barnen, men det var stängt.. Typiskt! När man väl har möjligheten till att gå dit så ska det alltid vara stängt, haha..

Nej nu ska jag ut och sätta mej på balkongen och steka lite (:

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0