Du frågar, jag svarar!


Tack alla för frågorna, ska bli kul att svara på dom! Har kommit fram till att mina dagliga läsare är mellan 16-23 år. Besökt er alla som ställt en fråga till mig och ni är hur gulliga och fina som helst!

Och som vanligt så svarar jag på frågorna i en följd så ni får läsa igenom för att finna era svar :)



1, Varför valde du att skaffa barn så tidigt? Hade du inte velat vänta lite nu när du redan har 2 stycken?

SVAR: Tidigt och tidigt jag var 19 när jag fick min son och det tyckte jag var en perfekt ålder enligt mig. Jag är evigt tacksam för mina barn och jag ångrar dom aldrig. Det är självklart bra och vänta tills man känner sig redo så att man vet att man kan försörja och uppfostra till 100% eftersom du får ett himla stort ansvar när du blir mamma det är ingenting du bara blir under 1 dag!


2, Kan inte du berätta hur du och din man träffades? Och hur du viste att ni var menade för varandra?

SVAR: Jag & Ali träffades genom en gemensam kompis, och det tackar vi för :) Direkt när jag såg ali kände jag pirret i magen, blev varm i kroppen och det kändes som om jag skulle svimma på plats. Jag tänkte att: HONOM MÅSTE JAG FÅ!! Och det fick jag.. Han kände likadant, han älskade min doft och mina ögon och det var det som fick honom att falla ♥ Kärleken är underbar och alla borde få uppleva den!


3, Vad brukar du lyssna på för musik? Brukar du umgås med dina vänner eller har du inte tid för det längre? =)

SVAR: RNB för det mesta. Men väldigt mycke arabiskt och kurdiskt också. Nej, umgås inte med mina vänner som förut. Barnen tar all tid och jag har valt det själv så. 


4, du har verkligen jättefina barn!! vill du ha fler??

SVAR: Tack så mycket! Ja, självklart men inte nu.. 


5, har du/ni stor familj?? brukar ni träffas varjedag?? jag älskar min familj och tycker det är jätteviktigt att träffa familjen mkt..

SVAR: Min mans familj/släkt är jättestor och vi träffas nästan varje dag.. Min familj är lite mindre och vi träffas knappt 1 gång i månaden men vi bor en bit ifrån varandra också så det är anledningen till vårat förhållande.. Lite synd men det finns inget att göra!


6, Hej! Fin blogg du har och söta kids.. Hur gammla är dom?? När ska lilltjejen börja dagis?? Har du något jobb att komma tillbaka till?? Viktigt att tänka på framtiden och sig själv även om man har barn!

SVAR: Tack så mycket, detsamma! :)  Min son blir 2½ och min dotter blir 1år. Jasmine börjar dagis i början av Oktober. Nej jag har ju inte det, men jag söker som bara den. Det måste vara nära och bra för jag ska bara jobba deltid och vill finnas nära för barnen om någonting skulle hända!


7, godmorgon. har läst din blogg några gånger, har för mig att dina barn har väldigt många kusiner stämmer det? vilket land kommer din man ifrån? kan du & barnen språket? iallafall grabben.. =) kramis..

SVAR: Vad roligt, fortsätt med det :) Javisst dom har 12 kusiner hittils ♥ Min man är kurd från syrien. Min son har börjat lite småt nu att säga vissa ord på kurdiska. Han förstår bättre. & det är samma för mig, men vi lär oss sakta sakta! Viktigt att man kan sitt hemspråk! :)


8, Barnens favvomat/dryck? Favvogosedjur? Favvobarnprogram? Dina barn é skitsöta.. Vill också ha barn! När är det OK ålder att göra det tycker du?? <333 Din man é kurd från Syrien? Vart någonstans? :) Jag är kurd från irak men har släkt i Daara & Kamishly ♥ Ska dit i sommar :) Nu ska jag till skolan, suuuck!!LOOOOOOOOOOOOOOOVE!!!

SVAR: Oj.. Min son är lite kräsen när det gäller mat men han föredrar nog farmors kurdiska mat och helst ska det vara många vid bordet då är det roligare att äta.. Min dotter därimot äter allt som kommer nära henne hon älskar spagetti o köttfärsås och att få kladda själv är jätteskoj.. Saft, mjölk & juice är favoriterna för dom båda :) Gosedjur är inget dom har faktiskt, men närheten är nappen för dom både.. Barnprogram é roligt fast bara dom som innehåller bilar, flygplan, båtar tåg och musik! :) Lillesyrran har blivit lite som brorsan eftersom det är han som bestämmer mkt här hemma :) Hahaha.. Ja min man är kurd det stämmer :) han är från kamishly men har släkt i damascus också.. oj vad roligt.. vi ska också dit snart! lyckatill och sköt dig i skolan =)





Tack alla för era frågor, jag hoppas ni är nöjda med era svar annars får ni klaga! Nu ska jag bege mig mot kylen är hungrig.. KRAMISAR!!


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0