About my babygirl / V21 ♥


Barnet:

Fostret har ännu inget underhudsfett. Det sväljer fostervatten och tränar därmed matsmältningsorganen. Fostret kissar i magen. Tänderna börjar utvecklas nere i tandköttet. Fostret har hårväxt över hela kroppen men det faller av vid födseln. Antikroppar förs över från mamman till fostret.

Vikt 420 gram.

Mamman:

Nu börjar en härlig tid. Magen syns väl, men är inte alltför stor. Illamåendet och tröttheten har ofta gått över och diverse småkrämpor du kan drabbas av i slutet av graviditeten har inte börjat än.

Har du oroat dig för missfall så har troligtvis den oron minskat markant vid det här laget. Din viktökning ligger troligtvis någonstans mellan fyra och sju kilo.

Pappan:

Prata med din partner så ni är överens om vad hon behöver för stöd. Glöm inte att även säga hur du själv känner och mår.


Enligt mej:

Som det står överallt så ska illamåendet och tröttheten minska för mej är det tvärtom den har börjat sen 1 vecka tillbaka. Om jag fick välja så skulle jag bara ligga och sova och lägga allting annat bakom mej. Mitt humör är inte heller på topp mina hormoner börjar typ spricka och jag lever på att gråta nu..

Pappa Ali är forfarande sej lik, om man jämför sen min förra graviditet då han ökade i vikt som f*n och levde verkligen sej in som väntade på att bli pappa :) Men det kanske kommer det med..

Jag börjar bli lite svullen här och var och känner av att jag börjar äntligen gå upp i vikt.. Halsbrännan har också satts igång nu och jag hoppas jag får fortsätta njuta av min graviditet och att den inte blir allt för jobbig..?

Hon kickar och gör volter som aldrig förr och blir nog en boxare som äldre. När jag hade Ibrahim i magen kände jag han knappt fram till v 25 sen började jag känna hans sparkar..

Ingen graviditet är den andra lik! Längtar efter min flicka enormt..




Kommentarer
Anonym

Du verkar vara jätte glad att du är en tjej i din mage. Trodde du att du hade det eller kändes det som en pojke? Är din man glad? Vilket land kommer han ifrån? Jag tycker du ska döpa henne till Jasmine, det är jättefint namn faktiskt.



Lycka till i framtiden!

2010-05-14 @ 16:13:15

Designen är gjord gratis av: Designbloggar
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0