2/7-2010


Tjaba tjena hallå!

Denna vecka har vänt mitt liv upp och ner..

I Tisdags morse hade jag blod i trosan, magen vände sej och jag trodde att min tjej skulle lämna mej. Ringde in till förlossningen och dom trodde att jag blödde eftersom jag hade/har torra slemhinnor och för att jag STRESSAR som en idiot.. Och så länge blodet inte är rött och i stora mängder så behöver jag inte oroa mej..

I Onsdags morse när jag gick på toan fick jag min slempropp, jag ringde oroligt in till förlossningen IGEN och dom sa att jag inte behövde vara orolig eftersom den kan gå flera gången under graviditeten, och så länge det inte är blod med så ska jag inte oroa mej.. Dom sa att jag var jättevälkommen om jag ville undersöka mej eller så, men jag sa att så länge jag mår bra och känner henne där inne så avstår jag.. Och det tyckte hon lät bra :)



Och som alla VET så har min systers slempropp gått och det är bara 5 dagar kvar tills beräknad förlossning och BARA 1 dag kvar tills den dag så jag tror min lilla kim kommer.. Varje dag ringer Elin mej och frågan blir snabbt från mej: HUR MÅR DU? Elin säger tröttsamt: Bra.. HAH!



Igår kom Janda, Lava & Aalan hem från Syrien.. Lava har tappat sin svenska totalt och förstår inte ett ord så det blir kämpigt för mej, men jag lär mej mer kurdiska då :), Aalan har växt och blivit en riktigt liten kurd och det var jätte kul för killarna att träffa varandra igen och dom lekte fint ihop..

Idag mår jag sådär, jag är illamående och trött och känner av hugg i underlivet så jag ska bara ta det lungt idag, hade tänkt och handla idag själv på willys men kroppen säger NEJ! Jag måste vara försiktigt och stressa mindre så jag behåller min flicka så länge som möjligt i magen..

Det ända jag ska göra idag är och tvätta och vika tvätt det för räcka.. Sedan när min älskade son har vaknat ska jag fylla våran supersuper lilla pool på baksidan så ska han få plaska i vattnet och det blir han glad över, och sen få

Fick brev från Ibbe´s dagis i veckan och han ska dit den 16 Augusti för första gången och träffa sina nya lärare, det känns jättebra och jag längtar lite faktiskt.. Och jag vet att han kommer trivas och det kommer bli bra för han att få komma ut och röra på sej mer än vad han brukar..

På måndag fram till v 32 börjar Ali jobba varje vecka nu kl 8 så hans sovmorgon varannan vecka till kl 11 är slut nu, dom behöver han mer nu när sommaren är kommen, men det är ju bara bra.. Vi får mer pengar :)



Nu i helgen ska vi packa.. Den 16,17 & 18 juli ska vi besöka vår nya lägenhet för första gången och då ska vi sätta igång med att tapesera i sovrum och vardagsrum eftersom tapeterna som är där nu är HEMSKA! Och när det är klart ska vi installera diskmaskin, torktummlare och tvättmaskin.. Därefter ska vi flytta in saker sakta sakta eftersom den 1 Augusti ska vår gamla lägenhet vara tom och ren för då ska andra flytta in här..

Vår besiktning är på Tisdag och jag hoppas allting ser bra ut så vi inte får betala en massa nu.. *håller tummarna*

*

Nee, nu är det dags och ta fram köttfärs så det blir någon middag..



Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0