Förlossningsberättelsen..


Det som vi alla har väntat på..

Redan tidigt på Onsdag morgon 23/9 började jag känna av KRAFTIGA sammandragningar, dagen gick och ingen Jasmine kommen..

Torsdagen kom och jag kände av sammandragningarna men inte lika som dagen innan, jag började bli otålig.. Satte igång och städa lägenheten, tvättade 3 maskiner och lagade pannkakor.. Gick in i duschen, fönade håret.. Fasnade med fingret, åkte till vårdcentralen och sydde 2 stygn.. Dagen rullade på som ingenting.. Vid 17.15 - 17.30 började jag känna något jag aldrig känns förr.. Var det värkar? Ja, det var det.. Men dom var inte täta, dom kom var 30 minut, 15 minut.. Jag ringde in och berättade hur det låg till och dom bad mej ta det lugnt och ha koll hur täta värkarna var och att jag skulle höra av mej vid 7 tiden.. Jag ringde in och efter det samtalet var mina värkar med 5 minuters mellanrum, vi bestämde oss för att åka över till yadhe, där skulle abbe vara under tiden.. Vi kom dit vid halv9 ungefär och jag klarade av att vara där yttligare 1 timme sen satt vi i taxin på väg till förlossningen..

Några minuter innan halv 11 blev jag undersökt och jag var öppen 4 cm.. Vilken lättnad! Jag fick byta rum till "förlossningsrummet" direkt när jag kom dit blev jag jättebra bemött och dom var jättetrevliga.. 23.50 fick jag min epidural och efter det kunde jag ta det lugnt och andas igenom mina värkar.. Drygt en halvtimme efter det blev jag undersökt igen och då var jag öppen 6 cm.. 1 timme efter det, 7 cm.. Då tyckte hon att jag skulle gå upp och röra på mej men innan det ville hon "spräcka mej" så vattnet går men då automatiskt gick vattnet av sej själv.. Och yttligare 1½ timme efter det var jag öppen 9 cm.. Sedan slog klockan 04.00 då kom hon in och undersökte mej och sa att nu är du öppen helt om du vill kan du börja krysta eller så kan du vänta tills dina kryst värkar sätts igång själv.. Ali tyckte att vi skulle testa så vi gjorde det och det gick så bra och klockan 04.42 var hon ute :)

• Här hade vi precis kommit in och fått veta att jag var öppen 4 cm..



• Andas igenom en värk innan narkosläkarna kom och gav mej epidural..



• Ute på promenad :)



• Sitter på en boll så bena säras :) (1 timme innan hon kom)



• Välkommen prinsessan ♥



• Det var dessa underbara kvinnor som hjälpte mej :)



• En stolt och trött pappa!



• Prins & Prinsessa sover..



• Stolta faster Rojin



• Stolta faster Janda



• Storebror & kusin kollar in Jasmine och undrar vad det är för något :p




Jag hade en väldigt lätt förlossnings eftersom jag viste hur jag ville ha det.. Det är viktigt oavsett om man är förstföderska eller inte att våga stå på sej och inte tveka och vara rädd.. Tyvär vågade jag inte berätta hur jag ville ha det under min första förlossning och det förklarade till varför den var som den var.. Men alla lär vi oss något nytt varje dag..


Kommentarer
syrran

Jättefina bilder på en JÄTTEFIN prinsessa! MOSTERS PRINSESSA! Ska bli så kul att ses i helgen! Längtar efter er! Skönt att du är nöjd med förlossningen gumman. PUSS!

2010-09-30 @ 12:00:18
URL: http://urelinssynvinkel.blogg.se/
Sandra

Jaaa..vi måste ses =(

Ja visst har jag fått en liten pojke, och du har hunnot få 2 små söta barn =) GRATTIS (i efterskott) hehe..

Under alla dessa år (haha) så har jag hunnit flytta till solna, fått en liten bebis (nu 6 månader) och börjat plugga..efter att ha avslutat jobb på restaurang, fast nu e jag mammaledig plus pluggar =) .. Dudå?

Kram

2010-10-03 @ 15:45:24
URL: http://vaniljkrans.blogg.se/
Madde

Mysigt med förlossning :) , grattis!



Spanar runt bland fler som föräldrabloggar och använder bloglovin så kikar in här med :) .

2010-10-04 @ 22:15:31
URL: http://www.saramadeleine.se

Designen är gjord gratis av: Designbloggar
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0