Svar på tal..


Hade tänk och svara på era frågor ni ställt tidigare, varsegoda!


- Min man är Kurd från Syrien så Ibrahim är både Svensk och Kurd. Självklart så ska han lära sej sitt hemspråk som är Kurmandji. Ali är muslim och man kan säga att vi lever efter den religionen, vi äter inte fläsk och det är inget jag kommer ge min son heller. När han är vuxen nog och förstår får han välja själv hur han vill leva. Ibrahim Abdallah är hans båda namn, och han är döpt efter min mans bror som inte finns med oss här idag tyvär. Namnet är väldigt viktigt för min man därför fick våran son det namnet. Ja, vi planerar fler barn vi har funderat på många namn med dom vi fasnat för just nu är Yosef, Benyamin & Joline eftersom vi ska ha 3 barn till *smajl* Vi är gifta inom den muslimska tron och det har vi varit i över 1½ år  nu. Vi valde att gifta oss främst för hans mammas skull eftersom hon är mycket troende och vi vill att hon ska känna sej bekväm och absolut så var det vårat val också.. I snar framtid ska vi gifta oss på det "svenska" sättet också, har ej något datum än, hihi.

Jag satte ihop alla svar, det blev lättare så!


- När jag var i 7 månaden ungefär så åkte jag på struma, man kan säga att ämnesomsättningen blir rubbad.. Den fungerar inte som den ska.. Och när sådant händer så ökar man mycket upp i vikt.. Jag märkte inte förens 4 månader efter min förlossning att jag hade åkt på det så jag hade gått med det länge, idag äter jag medicin mot det men jag vet inte än vilken dos jag ska äta eftersom det är långt kvar tills jag kommer gå ner i vikt normalt igen, har dock blivit av med all min svullnad jag hade kring ben, ansikte och armar. Har faktiskt gått ner 3 kilo nu sen jag började med min tabletter och det är för drygt 2 månader sen.. Nu tänker ni säkert: 3 KILO? Det är ju ingenting! Faktiskt så är det de, jag känner redan skillnad på min kropp och jag orkar röra mej mera.. Jag är jätteglad och stolt och jag känner mej vacker, vilket jag inte gjorde på nästan ett halvår.. Det är väldigt jobbigt men det kommer ordna sej det med.. Det jobbiga är att jag kommer vara tvungen att äta tabletterna typ hela mitt liv.. Och när jag planerar mitt nästa barn måste jag gå på läkarbesök ofta för att vara säker på att det dumma i kroppen inte ökar och jag får problem med min vikt igen!

Jag är inte ett dugg orolig längre, ett tag var jag det eftersom jag inte förstog någonting på det och trodde att jag aldrig skulle minska i vikt, men nu när det gett resultat så mår jag toppen!


 

Ställ jättegärna fler frågor, ber om ursäkt för att ni fick vänta så länge.. Har ju trots allt en liten och ta hand om men jag försöker så gott jag kan! LOVE N PEACE!








Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0