11 Nov 2010


Godkväll!

Veckan som var jobbade jag ej, var hemma med min allra finaste prinsessa och tog hand om henne. Min prins var på dagis vilket han nästan inte hade varit på 2 veckor, pga av sjukdom. Lämningen är sjukt mycket bättre och lättare nu på dagis får inte skuldkänslor nu längre när jag går ifrån. Allting fungerar utmärkt för honom och han trivs jättebra. Har fått hem hans första teckning som han målat på dagis. Den har jag satt upp på väggen i hans rum :)

Just nu é det bara jag och han hemma, barnens pappa och lillesyster Jasmine är hos farmor och hälsar på faster från Örebror som åker hem imorgon. Hann inte se mina älsklingar så länge idag :/, har varit och jobbat hela dagen..

Jasmine växer så det knakar, förutom att hon har det jobbigt med ersättning och kolik så är hon världens charmigaste bebis, som gärna söker ens uppmärksamhet.. Hon älskar att skratta.. Hon har jättefina smajlgropar på vardera sida :) Hon är jättestark och stadig och har ett flertal gånger rullat runt från mage till rygg, och rygg till mage.. Jag har fött yttligare ett underbarn! <3



Drömde igår natt att jag blev knivhuggen, och gissa av vem? Jo av den jag älskar mest.. Drömmen var så sann och jag kände smärtan i magen när han tröck in kniven sakta.. Jag vaknade av att jag grät! Morgonen därpå väckte Ali mej och berättade att han hade en hemsk dröm och knappt vågade berätta den, sedan sa han att i drömmen han hade hängde han mej och att han blev glad utav det för jag hade gjorde något oförlåtligt..

Jag blir illamående bara jag tänker på det! Hur kan man ha sånna hemska drömmar? Jag blir rädd..

Det är mycket som snurrar i huvudet på mej och det vet jag att det gör i Alis huvud med.. Det tar på krafterna att vara 2 barns föräldrar och jobba och försöka få tid för varandra finns ej.. Jag vet att vi har onda tankar och bråkar en hel del, men jag kommer iallfall aldrig lämna han.. Är rädd ibland att han ska gå ut genom yttedörren.. Jag är ledsen och gråter ofta för vi bråkar om så små saker, som inte är viktigt! Men vi är trötta, så trötta på varandra..

Vi måste hitta tillbaka till varandra igen, jag saknar oss!

Jag vet att det kommer ordna sej, vi har svurit att aldrig lämna varandra och lovat att kämpa in i det sista.. Vi är unga och har hela livet framför oss men vi har jäktat oss fram under dessa 3 år och inte andas så mycket imellan.. Man märke att kroppen säger ifrån!

Kommentarer
Johanna, Jenny & Lina

Den 7:e maj 2011 är det äntligen dags för den omtalade och efterlängtade Mammabloggalan. Under ett lyxigt dygn täffas vi härliga Mammabloggare – liten som stor - på fina Radisson Blu Royal Park Hotel i Solna med utsikt över vackra Brunnsviken. Där blir det mammalyx på hög nivå med bloggmingel, föreläsningar, utställningsmässa, prova på aktiviteter och toppklass underhållning. Med flera stora sponsorer kommer ni även gå hem med en härligt välfylld goodiebag!



Kvällen avslutas med en lyxig galamiddag där en fantastisk 3-rätters galamiddag serveras och toppas med en awardutdelning där årets Mammabloggare koras inom olika kategorier.



Vi hoppas på att få träffa just dig där – skynda dig att anmäla dig till 2011 – års stora händelse innan biljetterna tar slut!



Varma hälsningar,



Jenny, Johanna & Lina



Styrelsen Mammabloggalan

2010-11-08 @ 21:37:51
URL: http://mammagala.se
Suzette

DU ÄR STARK TJEJEN! Ni fixar det! Du har viljan,motivationen men som mest KÄRLEKEN. Det är den som behövs...



Kärlek till dig i massa portioner

2010-11-09 @ 00:45:40

Designen är gjord gratis av: Designbloggar
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0