26 / 11 - 2010


Fredagkväll!

Sitter i min ensamhet och käkar pastejmacka med té, njuter av det tysta? (vänta, har inte hört min dotters skrik nu på för många dagar) börjar bli galen av det nu istället.. Goda nyheter är iallfall att hennes kolik lagt sej till 50% och att anledningen till varför hon skriker är hennes röda rumpa som aldrig vill bli bättre. Blöjbyten typ 15 ggr om dagen eftersom hon börjar gnälla när hon kissat.. Imorgon ska jag äntligen få träffa min älskade familj igen :) Yadhe har varit till STOR hjälp nu när både storebror och lillasyster inte mått bra! Det har varit jobbiga dagar och nätter när jag inte har fått haft min hela familj hos mej, men ibland blir livet såhär och man måste göra som vi gjorde för att överleva..

*

Jag och Ali är starkare än aldrig förr och har blivit hur puttinuttiga som helst nu emot varandra, dom här onödiga tjafsen finns inte längre och vi har gjort upp scheman för allt och hur vi ska leva våran vardag. Det blir faktiskt bättre och speciellt när man blir 1 mer i familjen.


*

Vi har även bestämt att det är slut med dagis nu för Abbe fram till nästa år (januari) eftersom han knappt hinner vara där 2 dagar och blir smittad, det tar på krafterna både för han och för oss och det är inte roligt och ha en sjuk gosse dag in och dag ut.. Därför får han vara hemma och mysa här hemma istället och undvika alla dessa baciller.. Jag har tur som kan göra det eftersom jag är mammaledig.. Ska gå några ggr i veckan till öppna förskolan istället och till kallhäll lekhus så han får leka av sej.. Mycket bättre tycker vi, bra beslut!

*

Fick världens gulligaste mms igår av min älskade aliiboy där det är en bild där han ger mej en puss och under bilden står det: saknar dej hjärtat! Jag blev väldigt rörd och började gråta (självklart)

Har accepterat NU att jag har gått och hamnat i en deperation, men jag hanterar den väldigt bra tycker jag ändå.. Det har varit lite jobbiga dagar och så, men man kan inte begära för mycket.. Satt och kollade på Biggest loser, så fort någon grät eller berättade något fint om sej själv eller sin familj började jag böla.. Är väldigt känslig, lite jobbigt!

*

Fick ett fint sms nyss. Min älskade Cattah har fått en liten Sofia på 2560g och 46cm lång. Det har varit lite kämpiga dagar för henne men äntligen fick hon sin dottra! Jag är jätteglad och längtar tills jag får se dom! ♥

*

Dagarna bara sussar förbi, man hinner knappt vakna förens man ska gå och lägga sej igen.. Man måste ta vara på sin tid och ta hand om sina nära. Imorgon kan det vara försent!

Jag har blivit väldigt djup efter att jag fick Jasmine, det är som om hon gjorde mej helig.. Att hon gett mej kraft till och ge andra människor kraft och kärlek. Jag har alltid varit generös på det sättet att alltid ha ett lyssnade öra och alltid ställa upp men nu är jag mer vänlig och bryr mej om alla människor jag träffar på och tänker att jag bara har denna chans att visa vem jag är och vad jag har att giva.. Man lever ju faktiskt bara en gång, så varför vara FÖR självisk när man kan dela med sig av det lilla man har?!

Satt på bussen för några veckor sen då var det en kvinna som ville komma på men fick inte det eftersom hon inte hade en godkänd biljett (hennes batteri på mobilen hade dött) och inte nog med det så viste hon vart hon skulle stiga av.. Jag blev irriterad eftersom inte busschaffören brydde sej ett skvatt om vad kvinnan försökte förklara så jag gick fram och lämnade fram min remsa och sa stämpa åt kvinnan det är minus grader ute varför kan du inte vara trevlig för en gångs skull? Gubben blev självklart irriterad men vägrade att stämpa och tyckte att det var kvinnan som skulle stå för det. Jag sa bara tack då och vända mej. Kvinnan vart glad och försökte förklara hur tacksam hon var under hela bussresan :) Hela den dagen mådde jag bra och var på ett gott humör..

Du förlorar ingenting på att vara trevlig och hjälpsam, inte sant?! :)

*

Nej, nu ska jag dricka upp mitt té och krypa ner i sängen och sova brevid min söta son :)



och min lilla snutta, mamma tänker på dej för varje dag som går! älskar dej..



Puss&Kram!!

Kommentarer
Jenny W

Hejsan! Du frågade i min blogg var jag köpt overallen. Den har jag köpt i butik, Småglin, Norrtälje. Men det finns på internet att köpa! Många har rabatt nu, och/eller fraktfritt.



Du får googla på Didrikson, den jag har heter "Tremblant". Mössa och vantar har de flesta som säljer det märket.



Tips... trollungar.se säljer didrikson bebisoverall för halva priset, nu 300 kr. Om du behöver till lilltjejen!



Lycka till!

2010-12-01 @ 18:33:26
URL: http://fredrikochhenrik.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0