Tack för alla frågor! =)


Helt sjukt kul att det är så många som ställt frågor.. Hade tänkt att svara på alla, men jag ska göra det lätt för mej och bara svara spontant så ni får leta upp erat svar nedan!

*

Jag är jätte glad över min graviditet och UL är i slutet av April då ska jag tjuvkika vad det ska bli för något.  Absolut så känns alla graviditeter olika ut, när jag hade Ibrahim Abdallah i magen mådde jag aldrig dåligt eller kände aldrig av foglossningarna. Nu äter jag knappt för att jag mår så illa, minskar i vikt och känner av mina foglossningar konstant! Men jag älskar denna graviditet ändå :)

*

Jag är absolut spänd inför resan och är rädd att man ska bli magsjuk eller liknande men under den tiden vi åker så är smittoriskerna inte så höga, min son har fått hepatit a & b, så jag känner mej säker kring honom!

*

Yes, jag har struma fick reda på att jag hade det när min son hade blivit över 4 månader då vågade jag ringa en läkare och säga att jag faktiskt kände mej svag och gick upp väldigt mycket i vikt efter min förlossning, fick tid dagen efter mindre än 3 timmar efter fick jag samtal om att jag hade högsta värdet av struma och att jag behövde få medicinering så fort som möjligt! Min läkare undrade hur jag orkat gå runt med det så länge för enligt henne hade jag fått det under min graviditet. Och det förklarar då min viktökning dom 2 sista månaderna, min barnmoska på mvc hade då jobbat väldigt fel så bara sa att jag inte skulle oroa mej och sa att jag skulle vara glad att jag blev rund och go för då var det tecken på att mitt barn mådde bra.. Men i själva verket var det jag som blev sjuk! Men men, livet är hårt och det är ingenting man kan göra åt nu!

*

Mina 6 första månader som mamma var väldigt jobbiga eftersom jag hade kraftigt ont i rygg och rumpa och orkade inte alls med livet som mamma jag var trött och mådde absolut inge bra. Men när medicinen började ta ordentligt och jag blivit van med det satt säga så började jag må bättre och blev stark nog och kontakta en psykolog där jag fick gå 1 gång i veckan och prata ut mina problem. Började gå hos en sjukgymnast och blev väldigt motiverad och gick ner 7 kilo men sen började man bli svullen och grinig och så visade det sej att man blev gravid.. igen :), men jag är lycklig för det!

*
Jag kan tycka det är jobbigt ibland att vara gravid och ha struma eftersom jag skulle fått åkt in på operation så jag skulle bli frisk och få äntligen gå ner i vikt och hamna på min ordinarievikt, men nu är jag tvungen och vänta yttligare och hoppas sen att dom vill hjälpa mej. Det blev inte så glada miner förstår ni när jag ringde och bad dom lägga det på sidan, det var många som hade krigat och hjälpt mej för att få som jag velat.

*

Min son ska börja på dagis i sommar (juli) om allt går som det ska.. Det ska faktiskt bli skönt eftersom min mage kommer bli större och man kommer bli tröttare så det passar utmärkt :)

*

Jag har längtat efter en till liten, jag älskar barn och ska minst ha 2 till!

*
Såklart Ibrahim Abdallah kommer bli svartsjuk men han får lära sej, livet är svårt som storebror! Men jag kommer ge han samma kärlek och visa han att jag älskar dom båda lika mycket.

*

Jag var 19 när jag fick Ibrahim Abdallah, 3 månader efter blev jag 20.. Så jag var inte så ung iallafall!

*

När jag träffade Ali hade jag nästan precis fyllt 19, och jag viste direkt att han var min rätta! ♥

*

Han är ett år yngre än mej, så när han blev pappa var han bara en liten prutt! :)

*

Vi är gifta på kurdiskt sätt, så det är HALAL :), annars är vi bara förlovade men har läääääänge pratat om att vi vill gifta oss, så det kommer det med, snart.. Hoppas jag!

*

Jag hann få en utbildning och tog studenten innan jag blev mamma, så jag ligger bra till :), vill bli socionom så kommer nog plugga vidare med det när jag lägger "mammarollen" på sidan..

*
Min man jobbar med lite allt möjligt, pluggar gör han ej men börjar med det i sommar :)

*

Nej vi klarar oss helt utmärkt med dom pengar vi har och vi kan till och med lägga undan pengar i månaden så de känns jätte bra faktiskt.

*

Jag skriver blogg för att jag ska kunna gå tillbaka och läsa om våran tid och se bilder och läsa om roliga minnen, bloggen är för mej och mina nära kära, skriver inte för att få 100 tals läsare..

*

Min son kommer ungefär vara 1½ när nästa kommer.

*

Ja jag vill att han ska börja på dagis, det är bra för han och för mej. Om jag inte hade blivit gravid hade jag nog behållt han hemma några månader till.

*

Dagis är bra, det underlättar för föräldrarna men kanske inte på deltid barnen behöver sina föräldrar med.

*

Det är aldrig för tidigt att skaffa fler barn, men jag hade nog velat bli okej innan men gud valde att jag skulle få fler barn så jag tack bara :)

*

Ali är 21år.

*

Våra föräldrar blev självklart glada men tycker att vi är unga och kunde ha väntat iallfall några år, och sen tänker dom mycket på min hälsa och tänker mycket på om jag kommer orka och klara av det.

*

Jag kan faktiskt inte så mycket om blogg, du frågar fel person. Jag har mina trogna läsare och fokuserar mej på dom, jag har inte bloggen för att få 1000 läsare, jag har den för mig själv och för min familj.

*

Inga elakheter mot varandra, personen är ny och förstår inte hur man går till väga. Mer hyft tack!

*

Jag är snart i v16 och jag har än ingen sug efter något. Tidigt in min förra graviditet blev jag direkt sugen på surt och ville bara äta frukt. Nu mår jag illa av allt och lever på vatten.

*
Min älskling ali skrev, jag älskar dej hjärtat till mej! (a) ♥ Känner mej lite smickrad, hahah :)

*

Min son älskar korv, kyckling, pasta m köttfärsås och en soppa på morötter och potatis m couscous. Utöver det älskar han också yogurt och juice :) Han älskar mat överhuvudtaget men alla har vi våra favoriter..

*

Namn på bebisen, jag har mina favoriter.. Yosef om det är en pojke och Joline om det är en flicka.. Ali är inte så kinkig han håller med mej, :)

*
Nästan direkt när mina vänner fick reda på att jag väntade barn tog dom ett steg ifrån mej, insåg att dom inte var äkta och jag behövde dom inte längre. Jag har mina trogna vänner och dom är jag tacksamma för.. Cattah känn dej träffad :)

*

Under mina vardagar myser vi hemma och är ute på promenader, jag har än inte gått till någon öppen förskola eftersom det har varit så mycket sjukdomar och skit så jag har inte tyckt att det har behövts.




Då var frågorna slut, och det tog tid att svara på dom fick till och med ont i ryggen :), men jag är glad att så många är så intresserad utav mej och min familj! Uppskattar det verkligen..

Ta hand om er och lycka till i era liv!



Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0