16/06-2010


Ingen bra natt, min son sover väldigt oroligt och vaknar hela tiden.. Foglossningarna är väldigt starka och så som hon rör sej där inne, knappt en lugn stund! Fick bara höra goda saker igår om min dottra, hon växer som hon ska och hennes hjärta slår perfekt :) Idag har jag gått in i v26 alltså 27 graviditetsveckor.. Jag har inte någon tid alls överhuvudtaget att pyssla om henne som jag gjorde med min son, livet ser "lite" annorlunda ut nu, hehe.. Storebror både kramar och pussar på magen speciellt på morgonen, då tycker han det är mysigt och ligga på magen också.. En smäll hit eller dit på magen får jag också, då sparkar Jasmine tillbaka.. Jag är rädd att hon ska känna smärta men hon ligger så skyddad hoppas jag?! Hihi..

Solen é med oss idag, men jag är frusen och har super ont i huvudet och är inte alls på humör idag.. Igår hade vi visning på våran lägenhet, det kom en ung tjej hit som var ganska förvirrad och viste nog själv inte vad hon gjorde och frågade om.. Idag ska vi yttligare ha en visning så vi får se hur denna person är.. Haha!

Juste jag är så glad, jag har äntligen gått upp lite nu i vikt och det tycker min barnmorska är jättebra.. När jag är i v31 ska jag gå och testa mej för att se om jag har/får graviditetsdiabetes.. Vilket jag inte vill ha, det räcker med struman!



v 26 | min älskade dottra!

Bebis:

Barnet kan höra ljud och ljudnivån inne i magen som kan nå upp till mer än 80 decibel. Det är ungefär lika livligt som en stökig stadsmiljö. Barnet lyssnar på ljuden i mammans kropp, magen som kurrar, nysningar och annat som händer. Det lyssnar även på mammans och omgivningens röster. Vikt 900 gram.

Mamman:

Du har nu klarat av två tredjedelar av graviditeten. Nu har du nog ökat cirka sju till tio kilo i vikt. Hela kroppen påverkas av graviditeten.

Karpaltunnelsyndrom:

Det kan uppstå ett tryck kring nerver och senor som gör ont och ger en domningskänsla ut i händerna. Det kallas karpaltunnelsyndrom. Berätta för din barnmorska om du har besvär av din karpaltunnel. Smärtan och domningarna kan avhjälpas med hjälp av handledsskydd.

Pappan:

Motion är viktigt. Det finns många fördelar med att motionera, både för kvinnan och för barnet. För många är det lättare att komma ut om man gör det tillsammans. Ni kan gärna ta promenader tillsammans eller simma. Undvik sporter med risk för slag eller knuffar.

*

Längtan blir allt jobbigare och jobbigare, jag vet att det är sjukt långt kvar men jag vill bara henne här hos mej nu.. Det svider i fingrarna till att redan köpa in saker men det får vänta minst 1 månad till.. När jag hade sonen i magen började jag galet för tidigt och det fick mej bara att gråta av längta.. Spjällsängen stog framme när jag kanske var i 6 månaden och garderoben var full med bebissaker, nappar och flaskor fanns i hyllorna.. Haha, snacka om tokig!



Jag har bestämt mej för att tatuera mej igen, högst upp på armen och där ska det stå mina barns namn med personnr och sen småstjärnor, hur snyggt som helst ju eller?

Och tatueringen jag redan har ska jag tatuera över eftersom jag inte tycker den är speciellt fin.. Och sen så måste jag bara ha min älskades namn på nacken som vi pratat om HUR länge som helst..

Ali ska tatuera in sin dotters namn på handleden som han redan har med sin sons namn och sen mitt namn på nacken, det kommer kosta en hel del men det är värt pengarna absolut! :)

Får se om jag ska kontakta kusinvitamin eller om vi ska gå till tatueringsstudio..?

Nu ska jag googla vidare på tatueringar och se om jag faller något på smak! Take care.. Tänker på min syster och hennes älskade son Liam.. Älskar er för all framtid! Ni är starkare än alla här tillsammans på denna jord! ♥


Kommentarer
Anonym

har nått hänt din syster och systerson?

mysigt att höra hjärtat på dotter!

2010-06-17 @ 19:21:38

Designen är gjord gratis av: Designbloggar
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0