Gravidvecka 36, 37 ♥

Det närmar sej!


Nu är du 36 veckor gången (eller gravid i 37:e veckan, om du föredrar att räkna så). I slutet av denna vecka passerar du en viktig gräns då din bebis sägs vara fullgången. Detta betyder att du, i teorin, kan föda nu. När din bebis gradvis sjunker ner i bäckenet kommer din mage och dina lungor äntligen att kunna expandera lite mer. Nackdelen är förstås att trycket på blåsan kan öka så att du måste gå på toaletten oftare.


Det som står där har jag redan varit med om i 1 vecka, kanske ligger jag lite före?! :)

Planering inför födseln

Att vara väl förberedd både praktiskt och mentalt kommer att hjälpa dig ta saker och ting med ro under förlossningen. Den viktigaste personen under förlossningen kommer att vara din förlossningspartner (oftast, men inte nödvändigtvis, din partner) — den människa du valt att dela denna fantastiska resa med. Försök att sätta er ner och gå igenom hur du önskar att saker och ting ska ske — det är bra för er båda att ha gjort det när det väl är dags.


Ja, det är dags för mej nu också att packa BB-väskan vet inte HUR länge jag har sagt att jag ska göra det eftersom hon håller på som hon gör. Vilken minut, sekund, dag som helst kan hon komma!



Allting blir bara allt mer spännanade och spännande nu.. Säger jag nu! När jag väl ligger där inne kommer jag önska att jag inte var i den sist jag är i då.. Tänkte och kommer säkert tänka likadant som på första och andra förlossningen.. Det är en upplevelse alla vill vara med om tror jag, även om det gör ont.. Men smärtan kan verkligen inte övervinna det du får och har gått runt och bärt på i 9 månaders tid.. ♥

Bjuder även på en bild på mej själv (det syns knappt att jag har bebis i magen) Hihi..




Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0