Lite tid för mej själv..


Ibrahim har somnat REDAN! Han ligger och sussa i vagnen, där är det trångt och gosigt.. Tack jag behöver verkligen lite lugn och tid för mej själv.. Skönt!

Tiden hos mor och far har gått snabbt, imorgon är det redan Fredag! Ali ringde och berättade imorse att dom förlänger hans kontrakt yttligare 1 vecka och därefter blir han anställd :) YEEY! Perfekt, då kan han kräva lite mer och ställa krav, det är nog inte så kul och jobba hur långt bort som helst och stiga upp 5 på morgonen och åka knappt en halvtimme efter och börja halv7.. Tycka synd om!

Man måste ju orka med en hel jobbdag och jag vet verkligen hur det är och åka långt till jobbet, jag åkte nästan längre än vad jag arbetade under tiden jag var gravid, det var verkligen inge kul och man kämpade in i det sista och när lönen kom blev man inte så glad som man hade hoppats på..

När Ibrahim börjar dagis så ska jag arbeta någonannanstanns, jag är fortfarande heltid anställd hos dom, så det ser bra ut på mina papper sen när jag säger upp mej, så det finns ingen lucka även fast jag var mammaledig.. Om jag inte börjar arbeta, så börjar jag nog plugga.. Vill ju faktiskt bli socionom, man har man verkligen tid med det nu när man är småbarnsföräldrer? Jag tror faktiskt inte det.. Socionom, Psykolog och andra stora roller ska man nog bli om man inte planerar en familj inom dom närmsta 10 åren.. Faktiskt!


Och jag säger som alla andra, det skulle vara kul om ni som läste min blogg skrev en rad och berättade vilka ni var.. Va inte blyga, det är jättekul och veta vilka ni är.. Jag skriver alltid till personen och berättar att jag följer hennes blogg.. På så sätt kanske jag också får en följare :) Vilket är superkul..

Så skriv en rad eller två, skulle vara super..







Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0